//NuramirahAz
The Intro
Entries About Stuff





Contact me


  • tabung
  • bantu saya ye ?

  • my best entry
    get this widget here
    My Tagboard
  • URL blog only
  • Click Go once only
  • Don't ever you want to SPAM


  • my Love Followers

    hukum sanggul di kepala
    2 Nov 2012 • comment • Add comment {0}
    Photobucket



    sanggul bila bertudung nie dah jadi "trend"
    dlam masyarakat kita skrg nie 
    dari pada budak2 kecik sampai lhaa org tua
    termasuk lhaa " saya "
    before nie sy xtwu apa hukumnya kita bersanggul bila bertudung nie 
    sanggup buad sanggul tinggi2 sbb nk nmpak cntik 
    bila bertudung 
    sampai pening2 kpale nie sbb ikat tinggi sangat hahaha
    dan ada cikgu saya nie tegur saya kenapa bersanggul ??
    thu x sanggul nie haram ??
    tp sy x prcaya sbb fikir cikgu nie " kolot "
    tp sebenarnya tidak !
    hukumnya "haram" dalam hadis pun dah ada sebut dah pasal nie
    so hari nie saya nk kongsi lhaa dgn anda semua
    sbb ramai wanita2 kt lua sane buad sanggul 
    atau pakai " fake sanggul " bila bertudung
    sama2 kita berubah ke jalan yg lebih baik insyaAllah :)



      Sanggul Belakang – Tidak dinafikan, kewujudan sanggul di belakang kepala membuatkan tudung beralun cantik, tetapi anda perlu ingat dosa yang perlu ditanggung. Sanggul yang terlalu tinggi bukan mengikut ajaran Islam.

    Tegahan gaya ini telah diriwayatkan dalam hadis Nabi Muhammad SAW yang bermaksud: “Ada dua golongan dari penduduk neraka yang belum pernah aku lihat: Suatu kaum yang memiliki cemeti ekor lembu untuk memukul manusia dan para wanita yang berpakaian tetapi bertelanjang, kepala mereka seperti bonggol unta yang bergoyang-goyang. Wanita seperti ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya, sedangkan baunya dapat dicium selama perjalanan sekian dan sekian. (Hadis Riwayat Muslim)