//NuramirahAz
The Intro
Entries About Stuff





Contact me


  • tabung
  • bantu saya ye ?

  • my best entry
    get this widget here
    My Tagboard
  • URL blog only
  • Click Go once only
  • Don't ever you want to SPAM


  • my Love Followers

    cara pemakaian tudung yg HARAM dalam islam
    2 Nov 2012 • comment • Add comment {0}
    Photobucket

    skrg nie ramai yg pkai tudung yg pin kt belakang tu . . 
    tgk nie :

    dgn topik bual bicara yang dibincangkan oleh Dato Mashitah mengenai cara pemakaian tudung yang sah bagi kaum hawa.Zaman sekarang nie pelbagai trend tudung ade kebanyakkanye sume ta menepati syarak.Ana na tegur nie sebab terlalu banyak yang terikutkan sangat trend2 tudung sekarang sehingga menyebabkan terkeluar dari landasan islam.Sesetengah tu boleh menyebabkan seseorang memandang serong terhadap wanita itu dan menyebabkan berlakunya banyak dosa.Di sini ana ingin menunjukkan pemakaian tudung trend sekarang yang menyerupai yahudi laknutullah.

    Perhatian Untuk Kaum Hawa, Pemakaian Tudung Cara Kristian.

    Pemakaian tudung biarawati telah menjadi fenomena pada masa kini tanpa disedari oleh umat Islam. Fashion tudung ala Biarawati Kristian ini mungkin lahir dari kelekaan umat Islam sendiri. Justeru, menjadi tanggungjawab kepada kita untuk menjauhi fashion tudung ini dan kembali kepada pemakaian tudung cara orang Islam, dan menunjukkan sikap berhati-hati kita dalam etika pemakaian Islam.

    Sabda Rasulullah saw:
    "Barangsiapa yang menyerupai sesuatu kaum, maka ia termasuk dari golongan mereka" (Hadith riwayat Abu Daud, disahihkan oleh Ibn Hibban)

    Bagi anda yang memakai tudung seperti gambar di atas, ayuh tinggalkan fashion tersebut. Bagi suami atau bapa yang punyai isteri dan anak yang memakainya, tegahlah mereka. Bagi mereka yang punyai medium untuk menyampaikan mesej ini, sebarluaskan mesej ini untuk manfaat kita semua.

    Semoga usaha kecil kita ini mendapat ganjaran yang besar di sisi Allah taala.

    "Berpakaianlah mengikut ajaran Islam"

    Bak kata Dato Mashitah apa salahnya kaum hawa sekarang memakai tudung yang boleh menutupi dada ataupun belahan dada bagi bahasa yang sopan.Pemikiran lelaki nie kebanyakkanya singkat kadang2 tu cara pemakaian wanita ini boleh menaikkan nafsu kaum adam jadi untuk mengelakkan dosa pakailah pakaian yang sopan menutup aurat supaya kita terhindar daripada godaan syaitan yang boleh membawa kepada terkeluarnya daripada ajaran islam.Wallahualam.



    credit to : http://mencariilmuallahswt.blogspot.com